ADAC test letných pneumatik 225/40 R18 2025

© ADAC/Marc Wittkowski
Test ADAC
Ako každý rok, ADAC zostavil test letných pneumatík pre letnú sezónu 2025. Tentoraz padla voľba na rozmer typický skôr pre segment strednej triedy, 225/40 R18, ktorý často používajú aj športové modely. Tento rozmer možno nájsť na vozidlách ako BMW rady 1, Hyundai i30, Opel Astra, Škoda Octavia a VW Golf, ale aj na športovejších modeloch, ako sú BMW M3, Cupra Leon, Honda Civic Type-R, Mazda3 MPS, Porsche 911, Subaru Impreza WRX STI a VW Golf GTI.
Ako prebieha hodnotenie ADAC?
ADAC používa nový systém hodnotenia pneumatík od roku 2023. Najdôležitejším prvkom testu je bezpečnosť jazdy na suchej a mokrej vozovke (70 %). Súčasťou ekologickej bilancie je účinnosť, kilometrový výkon, hluk, opotrebenie a udržateľnosť (30 %). ADAC testoval pneumatiky na modeli Volkswagen Golf ako zástupcov segmentu strednej triedy.
Prvé miesto pre Continental SportContact 7
Pneumatika Continental SportContact 7 sa v teste umiestnila na prvom mieste vďaka svojej vynikajúcej bezpečnosti a dobrou ekologickou bilanciou. Ponúka vynikajúcu ovládateľnosť a krátku brzdnú dráhu na suchu aj na mokrom povrchu, hoci dosahuje len uspokojivé výsledky pri priečnom aquaplaningu. Z ekologického hľadiska sa pneumatika vyznačuje dobrým kilometrovým výkonom, nízkym opotrebovaním a účinnosťou. Ktoré vlastnosti ocenil ADAC?
✅ Veľmi dobré z hľadiska bezpečnosti jazdy
✅ Vyvážená pneumatika
✅ Najlepší výkon na suchej vozovke v teste
✅ Dobrý výkon na mokrej vozovke
✅ Vysoký predpokladaný kilometrový výkon
✅ Nízky oter
✅ Dobrá účinnosť
✅ Najlepšie hodnotenie v teste udržateľnosti
❌ Mierne nedostatky v priečnom aquaplaningu
Striebro pre Bridgestone Potenza Sport
Pneumatika Bridgestone Potenza Sport dosiahla vynikajúce výsledky v teste bezpečnosti, najmä na suchých a mokrých cestách, kde ponúka vynikajúcu ovládateľnosť a krátku brzdnú dráhu. Vyniká aj v disciplínach aquaplaningu. V celkovom hodnotení si zabezpečila dobré umiestnenie, hoci z hľadiska ekologických vlastností dosiahla len uspokojivé hodnotenie kvôli vyššej hmotnosti a spotrebe paliva. Má však dobré hodnotenie z hľadiska počtu najazdených kilometrov a opotrebenia.
✅ Veľmi dobrý výkon na suchej ceste
✅ Dobrý výkon na mokrej vozovke
✅ Vysoký predpokladaný kilometrový výkon
✅ Nízky oter
❌ Vyššia hmotnosť pneumatiky
❌ Vyššia spotreba paliva
Tretie miesto pre Michelin Pilot Sport 5
Pneumatika Michelin Pilot Sport 5 dosiahla v teste dobré celkové hodnotenie vďaka vyváženej bezpečnosti a ekologickým vlastnostiam. Na suchých cestách ponúka dobrú ovládateľnosť a krátku brzdnú dráhu, hoci spätná väzba by mohla byť lepšia. Na mokrej vozovke patrí k najlepším v teste s vynikajúcou brzdnou dráhou a ovládateľnosťou, ale v priečnom aquaplaningu nedosahuje najvyššie hodnotenie. V ekologickej bilancii má veľmi dobrý dojazd, nízke opotrebenie a dobrú účinnosť.
✅ Vyvážená pneumatika
✅ Dobrý výkon na suchej vozovke
✅ Dobrý výkon na mokrej vozovke
✅ Veľmi vysoký predpokladaný kilometrový výkon
✅ Nízky oter
✅ Nízka hmotnosť
✅ Nízka spotreba paliva
❌ Mierne nedostatky pri priečnom aquaplaningu
Spravodlivé štvrté miesto pre pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6?
Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 dosiahla v teste dobré celkové hodnotenie vďaka vyváženému výkonu vo všetkých oblastiach. Na suchých cestách ponúka dobrú ovládateľnosť a krátku brzdnú dráhu. Na mokrej vozovke patrí k najlepším v teste s vynikajúcou brzdnou dráhou a ovládateľnosťou, pričom dobré výsledky dosiahla aj v disciplínach aquaplaningu. V ekologickej bilancii má dobrý kilometrový výkon, nízke opotrebenie a dobrú účinnosť s nízkou hmotnosťou a spotrebou paliva. ADAC vo svojom hodnotení nenašiel žiadne nedostatky, no aj tak sa Goodyear Eagle Asymmetric 6 na pomyselné medailové pozície nedostal.
✅ Vyvážená pneumatika
✅ Dobrý výkon na suchej vozovke
✅ Dobrý výkon na mokrej vozovke
✅ Vysoký predpokladaný kilometrový výkon
✅ Nízky oter
✅ Nízka hmotnosť
✅ Nízka spotreba paliva
❌ Žiadne slabé stránky
Celkové hodnotenie všetkých testovaných pneumatík 225/40 R18
Poradie | Model | Bezpečnosť jazdy | Sucho | Mokro | Životný cyklus | Celková známka |
1. | 🟦1,5 | 🟦1,2 | 🟩1,7 | 🟩2,4 | 🟩1,8 | |
2. | 🟦1,5 | 🟦1,3 | 🟩1,7 | 🟨2,8 | 🟩1,9 | |
3. | 🟩1,9 | 🟩2,1 | 🟩1,7 | 🟩1,9 | 🟩1,9 | |
4. | 🟩1,8 | 🟩1,9 | 🟩1,7 | 🟩2,2 | 🟩1,9 | |
5. | Vredestein Ultrac Pro | 🟩2,0 | 🟩1,6 | 🟩2,2 | 🟨2,8 | 🟩2,2 |
6. | 🟩1,9 | 🟦1,5 | 🟩2,2 | 🟨3,2 | 🟩2,3 | |
7. | 🟩2,0 | 🟩1,7 | 🟩2,2 | 🟨3,2 | 🟩2,4 | |
8. | 🟩2,4 | 🟩2,2 | 🟩2,5 | 🟩2,4 | 🟩2,4 | |
9. | 🟩2,2 | 🟩2,3 | 🟩2,1 | 🟨2,9 | 🟩2,4 | |
10. | 🟩2,4 | 🟩2,3 | 🟩2,4 | 🟩2,5 | 🟩2,4 | |
11. | 🟩2,2 | 🟩2,3 | 🟩2,1 | 🟨3,0 | 🟩2,4 | |
12. | 🟨3,0 | 🟩2,5 | 🟨3,0 | 🟨2,6 | 🟨2,9 | |
13. | 🟨2,9 | 🟨2,9 | 🟩 1,8 | 🟨3,0 | 🟨2,9 | |
14. | 🟨3,3 | 🟨3,3 | 🟩2,4 | 🟩2,5 | 🟨3,1 | |
15. | 🟨3,1 | 🟨2,9 | 🟨3,1 | 🟨3,3 | 🟨3,2 | |
16. | Norauto Prevensys 4 | 🟧3,9 | 🟧3,9 | 🟩2,4 | 🟩2,5 | 🟧3,9 |
17. | 🟧3,9 | 🟧3,9 | 🟨3,1 | 🟨2,7 | 🟧3,9 | |
18. | Doublecoin DC100 | 🟥 5,5 | 🟧4,0 | 🟥5,5 | 🟩1,6 | 🟥5,5 |
Zdroj: ADAC e.V. (*ak je celková známka rovnaká, známky sa zoradia podľa druhého desatinného miesta)
🟦 veľmi dobrý 0,6 - 1,5 🟩 dobrý 1,6 - 2,5 🟨 vyhovujúci 2,6 - 3,5 🟧 dostatočný 3,6 - 4,5 🟥 neadekvátny 4,6 - 5,5
Prehľad očakávaného počtu najazdených kilomterov pre TOP 10 celkového poradia
Zdroj: ADAC e.V.
Oplatí sa prémiová trieda?
Test letných pneumatík ADAC na rok 2025 priniesol celkovo povzbudivé výsledky. Jedenásť z osemnástich testovaných modelov získalo hodnotenie „dobrý“, čo svedčí o vysokej kvalite aktuálneho sortimentu letných pneumatík. V čele sa umiestnili Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport s vynikajúcimi výsledkami v oblasti bezpečnosti jazdy na suchej aj mokrej vozovke. Za nimi nasledovali pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, ktoré tiež preukázali vyvážený výkon a dobré ekologické vlastnosti. Medzi ďalšie „dobré“ pneumatiky patrili Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N'Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Stred poľa obsadili štyri pneumatiky s hodnotením „uspokojivý“, ktoré síce ponúkajú solídny výkon, ale nedosahujú úrovne najlepších modelov. Tu je potrebné zohľadniť individuálne preferencie a zamerať sa na silné a slabé stránky jednotlivých pneumatík. Na druhej strane sa pneumatiky Doublecoin DC-100, Norauto Prevensys 4 a Syron Premium Performance ukázali ako neuspokojivé, najmä kvôli slabému výkonu na mokrej vozovke a v niektorých prípadoch aj na suchej vozovke. Test pneumatiky Doublecoin DC-100 síce ukázal extrémny kilometrový výkon, takmer 75 000 km, ale za cenu extrémne tvrdej gumovej zmesi, ktorá má slabú priľnavosť.
Ďalšie články v aktualitách


