Vyhľadávanie

Oprava defektu alebo iných poškodení pneumatík

Defekt pneumatiky vás môže stretnúť kedykoľvek. Pozrite sa, ako poškodeniu pneumatiky predchádzať a ako sa zachovať v prípade, že pichnete na ceste. Pozrieme sa, ako predchádzať defektu pneu, čo je bočný defekt a ukážeme si, či je lepšia rezerva, alebo sada na opravu pneumatík.

Prevencia defektu

Najlepšie sa defektu vyvarujete s pomocou preventívnych opatrení. Stačí, keď budete dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel:

  • kontrolujte pravidelne tlak v pneumatikách
  • ​​jazdite opatrne na nekvalitnom povrchu
  • dávajte si pozor pri parkovaní okolo obrubníkov
  • nejazdite po krajnici

Aj napriek zvyšujúcej sa kvalite pneumatík, občas sa defektu alebo iného poškodenia nevyhneme. Cesty sú po zime plné dier a výtlkov a pneumatiky sú tak v podstate v permanentnom ohrození. Avšak cesty sa aj tak z roka na rok zlepšujú takže sa z defektov a poškodenia pneumatík stáva skôrvýnimočná a nešťastná záležitosť.

defekt-pneumatiky-(1).jpg

Od roku 2009 už neplatí povinnosť rezervy teda výrobcovia automobilov svoje nové vozidlá už častoneopatrujú tradičnými rezervnými kolesami, ale rôznymi náhradami, vďaka ktorým by malo byť riešenie príležitostného defektu pneumatiky jednoduchšie a rýchlejšie.

Bočný defekt pneu

Vôbec najhoršie je bočné prerazenie pneumatiky. Či už vám defekt pneu na bočnici spôsobí klinec, diera vo vozovke, prudké nabehnutie na obrubník, alebo vandal, tu už oprava z najväčšou pravdepodobnosťou nebude možná a bude potrebné pneumatiku vymeniť za novú.

Rezerva do auta

Či už máte pichnuté koleso, alebo defekt na bočnici pneumatiky, najistejším riešením je okamžitá výmena kolesa. Síce sa jedná o pracnejší úkon, ale po výmene môžete v kľude pokračovať v jazde. Dôležitá je teda občasná kontrola, či máte rezervu v poriadku a či má dostatočný tlak.

Špeciálne pneumatiky

Vnútri tejto pneumatiky je nanesená špeciálna hmota, ktorá je vďaka svojej elasticite takmer neprepichnuteľná a dokáže utesniť defekty až do priemeru 8 mm. Napríklad pneumatiky Continental majú vlastnú technológiu na utesnenie behúňa proti prepichnutiu s názvom ContiSeal.

Runflat pneumatiky

Dojazdové alebo run-flat pneumatiky majú zosilnenú bočnicu, ktorá pri defekte drží tvar pneumatiky a deformuje sa len veľmi pomaly. Môžete tak bezpečne dôjsť k najbližšiemu pneuservisu, kde vám s defektom pomôžu odborníci. Dojazdová vzdialenosť je až 80 km pri maximálnej rýchlosti 80 km/h. Pozrite sa podrobnejšie, ako fungujú run-flat pneumatiky.

run-flat.jpg

Súprava na opravu pneumatík: Sprej na defekt pneumatiky alebo knôty na opravu pneu?

Čo sa týka opravné sady pneu, tak rozhodne nejde o niečo, čo by sme vo veľkom odporúčali. Na webe auto.cz je článok, ktorý porovnáva sprej na lepenie pneu a opravné knôty na pneu.

opravna-sada.jpg

Jeden z testovaných sprejov dostal peknú známku 2 a oprava pneumatiky knôtom dostala priemernú 3. Sú to teda použiteľné alternatívy, ktoré vás ušetria zariaďovaní odťahu do najbližšieho servisu, ale následne je rovnako dobré do pneuservisu zájsť a nechať pneumatiku odborne opraviť.

Asistenčné služby

Pokiaľ ste prevenciu zanedbali, môžete využiť asistenčné služby. Teda v prípade, že ju máte predplatenú a zahŕňa opravu defektu. Pripravte sa však na dobu čakania na mechanika, či už kvôli veľkému vyťaženiu alebo dlhšej dojazdovej vzdialenosti.

Ďalej by vás mohlo zaujímať:

Ďalšie články v aktualitách